Wiiiiiiii....snööööööööö =)

Jag bara älskar snön och kylan som är nu! Supermysigt! LOOOOOOVE IT!!!!!!

Sitter och skriver med en hand för att CharlieBanan ligger i mitt knä. Det var ganska traumatiskt förra fredagen och han har inte lämnat min sida sedan dess.
Jag hade precis bytt i lådan och hörde hur någon krafsade där, tänkte inte mer på det eftersom jag hade bråttom att hinna klart med städningen och annat pyssel.

Efter en stund kom Charlie farandes, han såg så konstig ut, som om något jagade honom. Jag försökte få tag på honom för att kolla vad som var fel. Han vred sig ur mitt grepp och vände upp rövva för att tvätta och DÅ såg jag. Det såg ut som om hela maginnehållet hade tryckts ut ur analen. Det var stort, rött och bubbligt. Såg skitkonstigt ut, nästan som deg på jäsning.
Ringde maken och sa att jag nog måste till veterinären. Sen skrek jag bara: KAN KATTER VERKLIGEN FÅ HEMORROJDER??? Samma sak skrek jag till sköterskan på Valla djurklinik. Men det kunde hon inte svara på.

Jag fick komma på en gång, men fick vänta en timme på att komma in när jag väl var där och då hade bubbelmassan åkt tillbaka. Han blev undersökt och veterinären sa att detta kunde hända gamla katter. Det bästa man kan göra om det händer igen är att trycka tillbaka det (bläääächh), annars kan det gå i nekros.
Han hade även ett blåsljud på hjärtat. Kan vara farligt, men det får tiden utvisa. Det kunde hända andra saker innan det hände något med hjärtat.
Charlie skulle få medicin men först skulle han få vätska under huden så hon gick iväg med honom. Jag satt i ett rum med stängd dörr och då hör jag ett vrål längre ner i korridoren. Jag hörde att det var Charlie. När hon kom tillbaka med honom hängde tungan utanför och när hon satte ner honom på  betedde han sig urskumt.

Mannen hjälpte mig att städa klart sen, men träningen fick vi skippa. Hann inte...Tommy skulle ju komma. Charlie mår bra nu, men som sagt han har inte lämnat min sida sedan dess.

I dag skulle jag ha lunchat med Carina och gänget.....or was I????????????
Snart fredag, mannen åker till Falun så jag blir alldeles allena. Vad göra då då?

Did i mention I LOVE the snow and the cold? =D


Bye bye!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0