Neurokirurgen here I come!

Nu är det helt klarrt! Kontraktet är påskrivet och vi är äntligen överens. Så nu börjar jag jobba 7 juni. Det blir klirr i kassan och det behövs när man är fattiglapp.

I helgen ska mannen montera upp glasluckor på våran tv-bänk. Det kommer bli såååå snyggt! Vi ska även sätta upp hönsnät på balkongen så att katterna kan vara där ute utan att man kissar på sig. Tiger har ju en förmåga att balansera sin ENORMA kropp på det smala räcket och på fönsterbrädan där det är fritt fall nedåt två våningar. För några år sedan när vi bodde på tredje våningen, hade vi glömt balkongdörren öppen (varm sommar). Då hoppade han ut och var borta i 3 dar. Det var de längsta dagarna i mitt liv! Så NEHEE TACK!

Mannen är duktig, han grejar och fejar. Det är lite mysigt när vi grejar båda två. Han är mitt liv och mitt allt och jag kan faktiskt inte leva utan honom! Vi har gått igenom så sjukt mycket. Både tråkigt och roligt. Men vi har blivit starkare och kan gå vidare. Vi har snart varit tillsammans i 9 år och i sommar har vi varit gifta i 5 år. DE E KÄRLEK OCH KOM INTE Å SÄG NÅGOT ANNAT!!!!

Egentligen tycker jag att det är konstigt att min man överhuvudtaget vill leva med mig. För de som inte känner mig så kan jag ju berätta att jag har någon form av Tourettes syndrom.
Det kommer en massa konstigheter ur min mun och jag fungerar så att när jag ska säga en mening så förkortar jag den för att det ska gå fortare att säga. I mitt huvud låter det normalt. Men det som kommer ut ur munnen kan vara riktigt pinsamt ibland. Men även väldigt roligt...om man nu har kiss-och-bajs-humor som jag och inte är allt för pryd =D.

Några exempel på detta kan vara:

Satt på en arbetsintervju en gång och de bad mig berätta om mig själv. Det jag skulle säga var att jag gillar att pyssla, knepa&knåpa och är inte knusslig med att ta tag i aktiviteter på arbetsplatsen.
MEEEN, det jag säger är något helt annat. Säger att jag gillar att knulla. JAAA de e sant! Som tur var fortsatte jag att prata fort och de hörde nog inte, för jag fick jobbet =D

En annan incident utspelade sig när jag och min man stötte på en gammal lumpar-polare till honom och main man säger:
-Det här är min fru Jojjo.
-Hej, Mikael
-Tack
Jag skulle säga trevligt, men men jag styr inte över munnen ha ha ha.

En kväll hade vi beställt pizza och fick kuba-cola till. När vi ätit färdigt skulle jag ta ut disken och SKULLE fråga min man om han var färdig med allt och drukit upp sin cola.
Men jag säger: Är din kuk färdig?

Det är som sagt väldigt pinsamt och jag kan bara be om ursäkt i förväg om ni råkat ut för min Tourettes. Sorry, that´s me =)


Nu ska jag ta mig en kopp java och kanske till och med en bulle. Det har jag förtjänat =D

Fridens!


Kommentarer
Postat av: Linda-Marie

Haha, du är så rolig vännen. Nu fick jag skratta :)

Kul att ni nu är överens om jobbet! Kram!!

2010-05-07 @ 17:44:14
Postat av: Kusinen

Det är det som är tjusningen med att ha dig som kurre,man vet aldrig vilka groder som hoppar ur din mun, men jag är alla fall stolt över att får vara kusin med dig och dina små inlägg och tabbar, ett gott skratt behövs och då vet i alla fall jag vart jag vänder mig. Ha det bäst//// Frida

2010-05-07 @ 21:49:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0