Jag är så frustrerad.....

Så jag snart går av på mitten! Jag har sökt så mycket jobb. I Norrköping, Jönköping, Oxelösund, Linköping, Nässjö, Tranås och inget händer.
Jag ringer, mailar och frågar hur långt de kommit i processen. Men allt tar tid. Tid som jag inte har. Jag har 40 dagar kvar på mina a-kassedagar. När de är slut får jag arbeta heltid (måste hitta arbetsplatsen själv) med arbetsstöd från försäkringskassan. "Lönen" är 65% av det jag har nu= INGENTING!!!!!
Jag kan lika gärna flytta ut i en kartong nu för jag kommer inte ha råd med någonting. Även om min man har inkomst så är vi ju ända 2 med 2 behov.
Jag känner mig maktlös, jag kan inte påverka mer och det är såååå frustrerande. En liten strimma av hopp tändes när jag fick svar från ett ställe som Carola tipsa om (TACK RARING), de lät intresserade för de ville ha en ansökan och min CV. HOPPAS HOPPAS HOPPAS!

Än så länge har jag bara varit frustrerad och ledsen men igår blev jag helt vansinnig. Jag skrek rakt ut. Var tvungen att ringa min kompis och berätta. Ända sedan jag bytte nummer har det nästan varje dag ringt utlänningar som bryter på svenska eller helt sonika pratar arabiska. De frågar alla efter samma person som uppenbarligen inte vill bli nådd. De slutar inte ringa fast jag sagt att det är mitt nummer nu. När inte de ringer, ringer företag och frågar efter honom och det hjälper ju inte att jag har nummret hemligt eftersom han gett ut det till allt och alla.
Man kan ju tycka då att Tele2 som jag hade abonnemanget hos kanske skulle vänta ett tag innan de gav nummret till någon annan. När jag frågade hur länge de vänta sa de att det väntade 6 månader. TJENA!!
Jag tröttnade på detta och sa upp skiten. Orkar liksom inte vara Ali babas privata sekreterare. Så inom 3 månader skulle jag skaffa nytt abonnemang och nummer. Jag har gott om tid tänkte jag. DÅ STÄNGER DE AV NUMMRET! Jag måste ju för fan kunna använda nummret även om jag sagt upp det!!!!!!!!!!!
Killen jag pratade med fattade visst inte och hade gjort fel så nu får jag en sluträkning på dessa 3 månader.

Always look on the bright side of life.......(Life of Brian)....Jag får nytt abonnemang, nytt nummer och ny mobil =D


Kommentarer
Postat av: Kusinen

Hej svejs!



Jag lider med dig, men som mamma alltid sagt "efter regn kommer solsken". Din tur vänder, jag lovar dig det, du är en sådan stark kvinnan,du kommer fixa detta, det vet jag att du gör!!!! Sluta aldrig och tro på dig själv, hur jobbigt det är ibland. Det som inte dödar det härdar, eller hur brukar mostrarna säga =), men som sagt vill du skrika gråta eller bara prata, så finns min dörr inte långt borta, det vet du. Finns det något som jag kan hjälp dig med så säg till. Finns här för dig. HA DE BÄST =)!!!

2010-11-05 @ 12:19:17
Postat av: Carola

förstår att det är jobbigt.. Håller tummarna.. Tror de löser sej..bara dom får träffa dej e de kirrat så trevli o gla pingla vill man ju ha på sin arbetsplats!

KRAM

måste ses..lille du

2010-11-05 @ 13:21:28
URL: http://missykritz.blogspot.com/
Postat av: Kusinen

Fann dikt som jag tycker passar in på dig och din styrka!



Att vara stark är inte

att aldrig falla

att alltid veta

att alltid kunna.



Att vara stark är inte

att alltid orka skratta

att hoppa högst eller vilja mest.



Att vara stark är inte

att lyfta tyngst

att komma längst eller

att alltid lyckas.



Att vara stark är

att se livet som det är

att acceptera dess kraft

och ta del av det

att falla till botten,

slå sig hårt och komma igen.



Att vara stark är

att våga hoppas

när ens tro är som svagast.



Att vara stark är

att se ett ljus i mörkret

och alltid kämpa för att nå dit

2010-11-05 @ 21:06:46
Postat av: Jojjo

Tack och åter tack <3

2010-11-12 @ 12:27:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0