Livet är bra orättvist…

I dag har jag bölat, jajjebrajje som aldrig förr. Småsnyftat har jag gjort ända sedan jag fick min mens, man blir ju lite känslosam då. Men idag kom allt över mig. Jag är så jävla less.


Hur man än gör så bråkar a-kassan. De fattar visst inte hur beroende man är av pengar…hur någon är det vare sig man har jobb eller inte.
För över en vecka sedan skickade jag in en kopia på mitt anställningsbevis, a-kassan begärde det av mig.

I dag såg jag att det stod NOLL kr i utbetalningen…SHIT!! Jag mailade en (ursäkta språket) jävla kärring som sa att det inte fanns några nya handlingar. Jag fick panik, men kollade på min sida och det fanns ju där, kom in den 3:e. Då mailar hon igen och säger att det är fel papper…men HALLÅ!!! När jag svarar att det var exakt det pappret de begärde av mig svarade fanskapet inte…då blev jag lack!! Jag ringde argt upp a-kassan och fick prata med en urtrevlig kille som sa att:


- Jo, vi ser det pappret men tyvärr är det fel papper.

- Ursäkta att jag låter upprörd men varför i helvete kunde hon inte säga det från början och meddela mig så jag slapp vänta i onödan??

- Det kan man undra, men jag ska dra min kollega i örat.


Då skrattade jag. Men de kan i alla fall inte garantera att jag får några pengar denna månad. Så kul! Inga jobb finns det att söka heller. Alla tankar snurrar och jag är skitless på allt verkligen. God knows we need money, lot´s of it.
Nu är det bra mycket skit och kommer säkert vara det ett tag. Jag brukar vara envis och inte ge upp, men nu hänger allt på en väldigt skör liten tråd.


Någon som vill donera en trisslott med garanterad vinst?

//J


Kommentarer
Postat av: Carola

Kram gumman....de löser sig nog även fast de inte känns så just nu.....

Styrke kram

2010-09-10 @ 11:12:43
Postat av: Jojjo

Tack! Men det se väldigt mörkt ut på Cameruns avbytarbänk.



Kramen

2010-09-10 @ 14:20:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0